Korjaus- ja muokkauspalvelun päivitykset
1.3.2023 alkaen
Olemme selventäneet korjauspalvelumme prosessia ohjeiden, määritysten ja lomakkeiden osalta.
Uusilla linjauksilla pidämme huolen, että emme korjaa liian vanhoja tuotteita, joissa paine on heikentynyt tai suorita muokkauksia, joiden lopputulos ei välttämättä vastaa uuden tuotteen laatua.
Uusilla linjauksilla myös vastaamme paremmin EU:n Medical Device-regulaation vaatimuksiin asiakasturvallisuuden takaamiseksi.
Katso alta korjausten ja muokkausten päivitetyt yleisehdot ja ohjeet:
Korjauksia ja muokkauksia teemme vain Lymed Oy:n tuotteisiin.
Emme voi korjata muiden valmistajien tuotteita tai ei-lääkinnällisiä tuotteita, vaan palvelumme ja valmistustekniikkamme palvelevat vain Lymedin omien tuotteiden muokkausta.
Korjaamme ja muokkaamme tuotteita vain 12 kk sisällä valmistuspäivästä alkaen.
Tuotteen materiaali muuttuu ja väsyy käytössä jokaisella käyttäjällä yksilölliseen tahtiin. Emme voi korjata yli vuoden vanhoja tuotteita taaten samaa istuvuutta tai painetta kuin uudelle tuotteelle.
Emme muokkaa tai korjaa itse muokattuja tai korjattuja tuotteita (esim. parsitut sukat)
Itse korjattuja tuotteita on usein hankala tai mahdoton enää korjata toimestamme, emmekä voi taata tuotteille enää samaa istuvuutta tai painetta kuin korjauspalvelumme kautta
Muut muutokset maksullisten korjausten ja muokkausten ehtoihin
1. Korjaamme ja muokkaamme mittatilaustuotteita vain 12 kk sisällä valmistuspäivästä alkaen.
2. Mittamuutoksia ja painetason/kompressioluokan muutoksia ei toteuteta yli 6 kuukautta vanhoille tuotteille.
3. Vakiokokoisille tuotteille emme tee tuotannonjälkeisiä muutoksia.
4. Koko tuotteen paineluokan muutoksen ns. ”kavennuksen” teemme vain hiha- ja jalkaputkille sekä sukille.
-
- Toivottu muutos tulee ilmoittaa paine/kompressioluokkana. Emme tee muutoksia, jotka on ilmoitettu sentteinä.
- Mittoihin teemme vähintään 0,5 cm suuruisia muutoksia.
- Tuotteiden suurennuksia teemme vain Sense-tuoteryhmän tuotteille.
5. Tuotteiden yhdistäminen: emme toteuta korjauksena erillisten tuotteiden yhdistämistä toisiinsa
6. Emme peri jatkossa erillistä pesumaksua meille lähetetyistä tuotteista. Tuotteet tulee kuitenkin lähettää meillä pestynä ja puhtaina, kuten aiemminkin.
7. Tuotteen lähetyskustannukset ovat lähettäjän vastuulla
Takuukorjausten tarkennukset
1. Takuukorjauksista emme peri lisämaksuja tai kuljetuskustannuksia.
2. Takuukorjauksia emme voi tehdä, mikäli tuotetietolappu on irrotettu tuotteesta.
Uusi korjauslomake käyttöön 1.3.2023
Korjaus- ja muutospalvelumme päivitykseen linkittyy myös uusi korjauslomake sekä selvennetyt ohjeet!
Uudet ohjeistukset näet 1.3. eteenpäin web-sivujemme korjaukset ja muutokset sivulta.
Sopimusehtojemme muutokset 1.3.2023 alkaen
1. Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeutta (kohta 9.) on tarkennettu:
-
- Vakiokokoiset Lymed-tuotteet toimitetaan jatkossa sinetöitynä hygieniatarralla. Kaikki Lymedin omat ja jälleenmyytävät tuotteet ovat terveys- ja hygieniatuotteita, jota ei voi palauttaa pakkaus avattuna. (Rajoitettu palautusoikeus Kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ssä)
- Palautusohjeita sekä mittatilaus- ja vakiokokoisten tuotteiden ehtoja selkeytetty.
2. Hyvin erikoisten tuotteiden määritelmää (kohta 7.), tilaamista, toimitusta ja valmistusta koskevia tietoja on tarkennettu.
3. Tilausta varten tarvittavia tietoja on tarkennettu (kohta 2.).
4. Täydennetty kohta ei-lääkinnällisistä tuotteista, joita Lymed Oy ei valmista (kohta 7.)
5. Pikavalmistus (kohta 7.): kuvausta täydennetty
6. Takuuehtoja on täydennetty ja selkeytetty (kohta 8.):
-
- Lisäys: Mikäli tuotteeseen ommeltu tuotetietolappu on poistettu, tuotteella ei ole voimassa olevaa takuuta.