fbpx

Takuu, tuki ja korjaukset

Takuu

Lymed Oy auttaa teitä tarvittaessa kaikissa takuuasioissa. Lymed Oy vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty.

Takuu määräytyy ostamanne tuotteen valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin käyttöohjeisiin ennen tuotteen käyttöönottoa. Lymed-tuotteilla on neljän (4) kuukauden takuu. Takuu kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Lymed Oy:n valmistamissa tuotteissa on kuuden (6) kuukauden painetakuu.

Jos tuotteesi on takuun aikana rikkoontunut ja tuotetta on käytetty takuuehtojen mukaisesti, korjaamme tuotteen mielellämme! Takuukorjaus tehdään aina Lymed Oy:n takuuehtojen mukaisesti. Ota yhteyttä Lymed Oy:n asiakaspalveluun tai mikäli olet ostanut tuotteemme muusta vähittäismyyntipisteestä, sinua palvelleeseen jälleenmyyjään.

Takuuehdot

Lymed Oy:n vastuu rajoittuu ainoastaan sellaisiin virheisiin, jotka syntyvät normaalissa käytössä, kun tuotetta käytetään normaaleiksi katsottavissa käyttöolosuhteissa oikein. Takuu ei kata fyysisesti vaurioituneita tuotteita tai väärästä käsittelystä johtuvia vikoja. Takuu ei kata tuotteelle aiheutuneita vikoja, jos ne ovat syntyneet tuotetta kuljetettaessa tai siirrettäessä. Takuu ei kata vikoja, jotka syntyvät virheellisestä, puutteellisesta tai huolimattomasta tuotteen säilytyksestä, korjauksesta tai muutoksesta. Takuu ei myöskään kata sellaisia virheitä, jotka aiheutuvat viallisen tai sopimattoman muun tuotteen käyttämisestä yhtäaikaa Lymed Oy:n myymien tuotteiden kanssa, onnettomuudesta tai normaalista kulumisesta käytössä.

Vähäpätöiset, tuotteen toiminnan kannalta merkityksettömät virheet eivät kuulu takuun piiriin. Takuu ei ulotu virheisiin, joiden syyn selvittäminen vaikeutuu asiakkaan antamien virheellisten tai puutteellisten vian syntyä kuvaavien selvitysten vuoksi.

Takuukorjaus ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa. Takuu koskee vain tuotteessa ostohetkellä olleita ominaisuuksia ja osia. Takuu ei koske tuotteesta osaa tai ominaisuutta. Tuotteesta irrotetun osan tai ominaisuuden takuu lakkaa irrotushetkellä.

Takuunalaisten tuotteiden avaaminen, korjaaminen tai muuttaminen muualla, kuin Lymed Oy:n toimesta aiheuttaa takuun välittömän raukeamisen. Takuu rajoittuu pelkästään tuotteessa takuuaikana havaittujen virheiden korjaamiseen, eikä se näin ollen kata minkäänlaisia asiakkaalle mahdollisesti koituvia välillisiä tai epäsuoria vahinkoja. Takuu ei kata ongelmia, jotka johtuvat yhteensopimattomuudesta eri tuotteiden tai muun valmistajien tuotteista.

Tuotteen reklamointi

Olemme varautuneet myös siihen, että asiat eivät aina mene suunnitellusti. Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen 14 päivän ajan. Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön. Mikäli havaitset tuotteessasi jotain poikkeuksellista 14 vuorokauden aikana, alkuun päästään täyttämällä sivujemme aineistopankissa oleva reklamaatiolomake. Henkilökuntamme auttaa teitä tarvittaessa asioiden selvittelyssä joko sähköpostilla osoitteesta info[a]lymed.fi tai puhelimitse 020 779 2233.

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen info(a)lymed.fi tai kirjeenä postiosoitteeseemme. Verkkosivulla on mahdollisuus käyttää tuotteen reklamointia varten tehtyä reklamaatiolomaketta.

Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa. Myymälähenkilöstö ei käsittele reklamaatioita.

Tuotteiden palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osan tilauksesta neljäntoista vuorokauden aikana tilauksen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla virheetön, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Huomioi, että käytettyjä Lymed- sekä Solidea-tuotteita ei voi palauttaa ja mittatilaustöillä ei ole vaihto- ja palautusoikeutta.

Lymed Oy myöntää vakiokokoisille Lymed-tuotteille sekä sen jälleenmyymille tuotteille 14 vrk:n palautusoikeuden, mikäli tuote ei poikkea kuvaston mukaisesta perusmallista (varastoväreineen ja ratkaisuineen), sekä on palautettaessa uutta vastaavassa kunnossa, ja tuote on ostettu suoraan Lymed Oy:n myymälästä tai verkkokaupasta. Sovitathan tuotteet ensin alusvaatteittesi päälle suojaten tuotetta, kunnes olet päättänyt pitää sen.

Ennen tuotteen palautusta on otettava yhteys Lymed Oy:n asiakaspalveluun. Lymed Oy vastaa palautuskustannuksista reklamaatiotapauksissa, kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti. Ostaja vastaa vaihto- ja palautuskustannuksista muissa, kuin tuotereklamaatiotapauksissa.

Palautetun tuotteen tulee myös olla käyttämätön, myyntipakkauksen ja sen sisältö sekä tuotelappujen on oltava tallella. Jos nämä eivät täyty tai tuotteessa on esimerkiksi tahroja tai lemmikkieläimen karvoja, emme voi hyväksyä palautusta. Voit toisin sanoen kokeilla tuotetta samalla tavalla kuin kokeilisit sitä myymälässä, mutta et voi ottaa sitä varsinaisesti käyttöön. Jos tuotetta on kokeiltu muulla kuin yllä kuvatulla tavalla, katsomme sen käytetyksi, mikä merkitsee, että peruessasi kaupan saat vain osan ostosummasta takaisin tai et lainkaan hyvitystä, tuotteen kauppa-arvon mukaan. Sinulla on oikeus tutustua tuotteeseen 14 päivän ajan.

Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön.

Palauta tuote aina alkuperäispakkauksessaan. Pakkaus on tuotekohtainen ja sisältää tuotteen toimintaa selventäviä kuvia/tekstejä/käyttöohjeita sekä suojaa herkkiä tuotteita. Alkuperäispakkauksella ei tarkoiteta kuljetuspakkausta, joka ei ole tuotekohtainen ja jonka tehtävänä on ainoastaan suojata tuotetta kuljetuksen aikana.

Tuotteet, joilla ei ole palautusoikeutta

Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka valmistetaan tai joita muunnellaan asiakkaan toiveiden mukaisesti (esimerkiksi mittatilaustuotteet tai vakiokokoisen tuotteen tilaaminen muussa, kuin varastovärissä).

Palvelutuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu tai asiakkaan annettua suostumuksen toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.

Tämä koskee esimerkiksi (mutta ei poissulkevasti) tilanteita, joissa asiakas, jolle tuote on tilattu, menehtyy kesken toimittamisen aloittamisen tai tilaukseen halutaan tehdä muutoksia tai peruutuksia, vaikka tuotteen toimittaminen on jo aloitettu.

Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.

Hygieniatuotteita ovat seuraavat:

  • Liimapintaiset tuotteet (esim. Scarban-tuoteperhe)
  • Sukat ja sukkahousut

Korjaukset

Lymed Oy tarjoaa tuotteilleen korjauspalvelua. Korjaus tehdään aina Lymed Oy:n ehtojen mukaisesti. Lymed pidättää oikeuden olla tekemättä korjauksia tuotteen turvallisen käytön vaarantuessa, alkuperäisen käyttötarkoituksen muuttuessa tai mikäli korjauksen kulut ylittävät uuden tuotteen hinnan. Lymed voi myös kieltäytyä korjauksesta, mikäli korjattava tuote on poikkeuksellisen kulunut eikä korjaaminen paranna tuotteen käyttölaatua.

Tuotetta korjauttaessa tuotteeseen voi tulla alkuperäisestä mallista poikkeavia ratkaisuja, esim. saumojen määrä voi lisääntyä. Muutoksista mahdollisesti aiheutuvat epämukavuudet ovat korjauksen teettävän tahon vastuulla.

Jokainen korjaus ja sen kustannukset arvioidaan tilannekohtaisesti. Suuntaa antavan  korjaushinnaston löydät aineistopankistamme. Lymed Oy ei pääsääntöisesti tee muita korjauksia, kuin kyseisessä hinnastossa määritellyt, eikä korjauksia tehdä muihin kuin Lymed Oy:n tuotteisiin. Korjaushinnastossa annetut hinta-arviot ovat ei-sitovia ja suuntaa antavia. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse 020 779 2233 tai sähköpostilla info(a)lymed.fi mikäli haluat, että arvioimme tuotteesi korjauskustannuksia ennen tuotteen meille toimittamista.

Lymed Oy ei pääsääntöisesti tee muita korjauksia kuin hinnastossa määritellyt eikä korjauksia tehdä muihin kuin Lymed Oy:n tuotteisiin. Poikkeukset arvioidaan tapauskohtaisesti. Mikäli epäilet, kuuluuko korjaus takuun piiriin, ota yhteyttä tässäkin tapauksessa Lymediin tai Lymed-jälleenmyyjääsi palautusohjeiden saamiseksi.

Kuinka lähetän tuotteen korjaukseen?

Ota aina ensin yhteyttä Lymed Oy:n asiakaspalveluun tai mikäli olet ostanut tuotteemme muusta vähittäismyyntipisteestä, sinua palvelleeseen jälleenmyyjään.

Tuotteiden tulee aina olla pestyjä (konepesu nurinpäin käännettynä) ja kuivia korjaukseen lähetettäessä. Lymed Oy pidättää oikeuden pestä tuotteen uudelleen, mikäli tuotteessa on silmin nähden havaittavissa mm. ihohilsettä tai tahroja.

Tuotantomme ei voi käsitellä pesemättömiä tai puutteellisesti pestyjä tuotteita. Lymed Oy perii tuotteen pesusta hinnaston mukaisen pesumaksun (18,60 € sis. ALV), mikäli katsoo pesun tarpeelliseksi siitä huolimatta, vaikka tuotteen lähettäjä olisi ilmoittanut korjauslähetyksen yhteydessä pesseensä tuotteen.

Tuotteen mukaan on täytettävä saate korjaukseen -lomake, joka on saatavilla aineistopankistamme (www.lymed.fi/aineistopankki). Mikäli haluat lähettää korjaussaatteen meille sähköisesti osoitteeseen info(a)lymed.fi ennen tuotteen saapumista korjaukseen, on tuotelähetyksessä kerrottava, mitä saatetta lähetetty korjaus koskee. Hoitolaitos tai terapeutti voi tarvittaessa liittää korjaussaatteen mukaan uusia mittakaavakkeita, kuvia tai piirroksia. Tuote tulee olla tunnistettavissa tuotteessa kiinni olevasta pesulapusta.

Tuotetta takaisin lähetettäessä tulee siihen merkata korjausta vaativa kohta, mikäli se ei selkeästi käy tuotteesta ilmi. Voit myös kertoa saatteeseen, mitä toivot tuotteen korjaukselta. Olemme yhteydessä sinuun ennen korjauksen suorittamista, mikäli niin toivot.

Lähetä tuotteet meille valitsemallasi tavalla. Tuotteen lähetyskustannukset ovat lähettäjän vastuulla. Suosittelemme aina lähettämään tuotteet seurantakoodillisella palvelulla sekä pyytämään lähetystapahtumasta kuitin siitä palvelusta, johon jätätte tuotteenne kuljetettavaksi.

Tuotteiden palautus asiakkaalle

Korjaukset tehdään pääsääntöisesti viiden arkipäivän aikana tuotteen saapumisesta Lymediin. Mikäli tuotannossamme on ruuhkaa, se voi mahdollisesti vaikuttaa korjausten käsittelyn nopeuteen.

Valmiit korjaukset lähetetään takaisin kirjepostilla (ellei asiakas toisin toivo), mikä saattaa vaikuttaa korjatun tuotteen saapumisaikaan. Korjauksen voi myös halutessaan noutaa valmistumisen jälkeen Lymed Oy:n myymälästä Tampereelta.